fredag 28 oktober 2011

Tack Ugglemamma!

Veckan innan jullovet, brukar vi på vår skola ha ett Film Tema. Eleverna tittar på film, pratar film, skriver filmrecensioner och har lite roliga film tävlingar. Under 2-3 dagar är man bara med sin klass, i mitt fall klass 9d2, med 29 härliga tonåringar. Dessa dagar brukar vara mycket uppskattade av både elever och lärare.
Tänk om vi dessutom kunde göra film? Producenter istället för konsumenter, sa Måns....
Vi behöver kameror, och jag vet att det finns ett antal digitalkameror med filmfunktion. Vi har även en vanlig filmkamera. Eleverna har datorer med W- moviemaker. Jag undrar om det finns intresse för detta i min klass? För att undersöka saken har jag skapat en Webenkät i Googledocs. Med hjälp av Ugglemammas fantastiska instruktionsfilmer gick det lätt som en plätt! Jag mailade ut enkätlänken till mina elever och hoppas på svar snart. Nu går de visserligen på höstlov, så jag måste nog påminna dem när de kommer tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar