onsdag 12 oktober 2011

Photostory och animering i Flash


Förra veckans lektioner handlade bla. om berättandet och hur man skapar dynamik i berättandet med bilder. Vi har fått lära oss Photostory där du enkelt skapar en berättelse  mha av bilder, text, musik  och berättarröst. Jag har använt mig av photostory tidigare  tex på mammas 70 års dag i en slags "Här är ditt liv" på tio minuter. Jag har också visat bildspel i photostory på föräldramöten. Vi kommer att få en uppgift i Photostory där vi skall berätta om en förebild. Jag har en ide...
Vi fick även en snabb inblick i animerings program Flash och alla lyckades skapa en flaxande fågel. Vansinnigt roligt!

1 kommentar:

  1. Var du bildlärare sa du? Snygg!!
    Har du redan funderat ut en förebild? De idéer jag kommer på blir mer av idol än förebild, men jag kanske har en idé ändå.

    SvaraRadera