fredag 28 oktober 2011

Svår balansgång..

Bild hittar du på

Nu är det mycket som händer och man känner sig en aning splittrad. Efter två fantastiska dagar med filmskapande förra veckan stupade jag i en elak halsfluss. Nu börjar jag komma ikapp igen, med skriftliga omdömen, utvecklingsamtal, ny lärportal och allt annat som måste göras i tid. Igår hade jag och en annan lärare fortbildning i Infomentor för alla lärare på skolan. Det kändes riktigt bra och jag tror att programmet kommer att underlätta för oss lärare.
Jag fick ett mail från Weebly som säger att dom saknar mig.... jag saknar dem också. Det är en knepig balansgång, och det gäller att fördela tiden på ett vettigt sätt för att hinna med skola och Ikt-uppgifter.
Nu skall jag i alla fall ta mig an uppgiften "Min förbild". Jag har hittat några lämpliga bilder men jag försöker gulla med min 15-åriga dotter för att komma åt hennes bildarkiv. Hon är fotointresserad, och jag vet att i hennes burk finns mängder med bilder som jag tror skulle passa just min berättelse.
  -Tror du att jag lämnar min dator till dig, säger hon.
Har hon något hon vill dölja för mamma?
Jag testade en annan metod: mutor, det brukar fungera. Vi byter tjänster.
-Om jag hjälper dig med Pythagoras sats till matteprovet imorgon, får jag använda dina bilder i min photostory?
Yes, det funkade!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar