söndag 5 februari 2012

Inspelningsdax

Inspelning av projektet är klart även om det blev lite längre än vad jag hade tänkt.
Vi är igång med Hk bloggen och det känns riktigt bra. Under en lektion förra veckan så hörde jag två av eleverna snacka om att de minsann skulle göra den snyggaste, godaste salladen så att den skulle hamna på bloggen.
 Jag har blivit hotellgäst på one.com och äger numera domänen ekilla.se. Med lite hjälp av min privata datasupport  laddade jag ner Filezilla för sedan kunna lägga upp pdf, p-point och andra format som jag sedan länkar till från Hk bloggen.
 Jag lyssnade på en inspelning av Tegelbobarns skapare Josef Sahlin där han berättar om uppstarten av sin klassblogg. Till en början var Tegelbobarn en ren infosida med veckobrev. Han menar att det är bättre att börja lite småskaligt och sedan bygga ut. Skönt att höra...


3 kommentarer:

  1. Du gör så fantastiskt bra inspelningar Åsa- en fröjd att höra dig berätta om ditt projekt! Härlig att höra att eleverna redan blir peppade att göra fina maträtter för att få vara med på bloggen. Redan där har du ju uppnått ditt syfte!

    SvaraRadera
  2. Liselott skriver:
    Otroligt imponerande. Håller med Carina om att du är så duktig på att gära inspelningar, vilken lugn och behaglig röst du har och med vilket lugn du gör din presentation. Mycket intressant att följa ditt arbete. Skulle vilja gå i en av dina HK-grupper för du är så inspirerande.

    SvaraRadera
  3. Roligt att du får så fin respons från eleverna. Hur går det för dig och ev. ny tjänst inför hösten. Har du hört om det är något på gång? Jag ska lämna in förslag till min rektor om vad den nya tjänsten ska innehålla så snart jag kan.

    SvaraRadera