onsdag 22 februari 2012

Hur hittar man sin stil?

Source: good.kz via Rabi'atul on Pinterest


 Sitter och surfar runt bland olika webbplatser och det finns ju så mycket fina sidor. Jag vill ha en snyggare header och bättre struktur och navigering på mina "sidor"  i Hk- bloggen. Jag gjorde ett litet försök med att skapa en egen logga i Aviary men det gick inte så vidare bra. Ser fram emot Måns "stilkurs" vecka 10.
Jag har upptäckt att det är svårt för eleverna att hinna blogga under lektionstid. Sätter jag en kamera i händerna på dem så blir det många finurliga bilder. Men att få eleverna att reflektera och skriva tar mera tid. Jag har inte kommit på någon lösning på detta men jag tror att jag måste styra upp det hela.
Efter samtal med rektor förra veckan fick jag besked att jag får tid i min tjänst för fortbildning av kollegor. Det känns riktigt bra!

2 kommentarer:

  1. Håller helt med om att det är svårt att hitta sin stil. Det finns ju hur mycket roligt och snyggt där ute... men är det alltid så fyndigt för det man själv ska göra?

    Kul att du fått tid för dina kollegor.

    SvaraRadera
  2. Grattis Åsa! Vad roligt att du fått IKT-tid!/Malin

    SvaraRadera