onsdag 4 januari 2012

Resan har bara börjat



Terminen på UU närmar sig sitt slut och det känns en aning vemodigt. Vilken bra termin detta har varit med roliga uppgifter, duktiga lärare, intressanta diskussioner och nya vänner. Även om denna del av kursen snart är slut så känns det som om min resa bara har börjat. Jag tänker i andra banor och kommer att lägga upp min undervisning på ett nytt sätt.
En spännande och smått beroendeframkallande aktivitet som jag ägnat mig åt är att "Söka efter kul webresurser".
Jag hittade denna  sida som är en riktig skattkista. Cooltoolsforschools
Hittade också en bra sida med många små fina gratisbilder på findicons.com. De flesta ikoner är 128 px men det finns även 256px. Bra att ha om man skall bygga en resurs och vill ha lite mindre bilder.

En annan bra sida är tubechop.com när man vill klippa ett youtubeklipp och bara visa en del. Här kommer ett exempel.

Hela dansnumret hittar du här

1 kommentar:

  1. God fortsättning Åsa!
    Ock du fortsätter att hitta bra sidor. Tubechop!!! Precis det jag behövde till min presentation!!! Tusen tack.
    Ja visst har vi börjat en otroligt härlig resa och det bästa är ju att vägen är så rolig att utforska!!
    Vi ses snart

    SvaraRadera